Освітні пропозиції за спеціальністю «Культурологія» у ЗВО Німеччини
DOI:
https://doi.org/10.34079/2226-2830-2024-14-28-99-108Ключові слова:
культурологія, культурні студії, культурні дослідження, інтердисциплінарність, культурний поворот, culturology, cultural studies, cultural research, interdisciplinarity, cultural turnАнотація
У статті розкрито освітні пропозиції та змістові особливості навчального процесу за спеціальністю «Культурологія» в університетах Німеччини. Основу методології наукової розвідки становив системний та компаративний підходи, які дозволили обґрунтувати скомбінованість і дво-, тришаровість освітніх програм, акцентовану міждисциплінарність й інтерсекціональність, взаємозв’язок між теоретичними концепціями, контекстно-культурологічною значимістю об’єктів та культурними практиками повсякдення, а також окреслити позиціювання культурології в науковому просторі сучасності. Охарактеризовано засадничі аспекти здійснення підготовки культурологів (інтерпретація та тлумачення, «спостереження за спостереженням», міждисциплінарна компетентність).