Лялька у театрально-декораційному мистецтві Закарпаття ХХ-ХХІ століть
DOI:
https://doi.org/10.34079/2226-2830-2024-14-28-152-158Ключові слова:
театрально-декораційне мистецтво, театральна культура, театр, вистава, лялька, художник, Закарпаття, theatrical and decorative art, theatrical culture, theater, performance, puppet, TranscarpathiaАнотація
Статтю присвячено розгляду ляльки у театрально-декораційному мистецтві Закарпаття ХХ-ХХІ століття. Визначаються тенденції розвитку ляльки у театрально-декораційному мистецтві Закарпаття. Описуються культурні процеси, що вплинули на розвиток лялькового мистецтва у закарпатській театральній культурі.
Дослідження ляльки у театрально-декораційному мистецтві схарактеризовано не лише формальними ознаками й національно-культурним змістом, але й насичене семантико-прагматичними аспектами, які вимагають широкого культурологічного підходу на рівні глибинних архетипів мислення, символічного наповнення, що виявляється в архітектоніці лялькового театру.
Для вирішення поставлених завдань у статті було використано культурологічний, системний, компаративний методи, які допомагають розкрити роль ляльки у театрально-декораційному мистецтві регіону.
Наукова новизна дослідження полягає у тому, що вперше у культурології театру проаналізовано роль ляльки у розвитку театрально-декораційного мистецтва Закарпаття ХХ-ХХІ століття.