Цифрова трансформація як основа підвищення конкурентоспроможності у сфері ритейлу

Автор(и)

  • Анжеліка Володимирівна Балабаниць завідувач кафедри маркетингу та туризму, доктор економічних наук, професор Маріупольський державний університет https://orcid.org/0000-0001-8009-119X
  • Андрій Мечиславович Солодковський аспірант, спеціальність D4 Менеджмент Маріупольський державний університет https://orcid.org/0009-0001-4093-5850

DOI:

https://doi.org/10.34079/2518-1394-2025-15-29-72-84

Ключові слова:

ритейл, диджиталізація, цифрова трансформація, конкурентоспроможність, цифрова зрілість, retail, digitalization, digital transformation, competitiveness, digital maturity

Анотація

У статті досліджено цифрову трансформацію як ключовий чинник підвищення конкурентоспроможності підприємств FMCG-ритейлу. Проведено аналіз наукових підходів до визначення поняття «цифрова трансформація» та визначено її роль у зміні бізнес-моделей і стратегій розвитку торговельних мереж.

Оцінено рівень цифрової зрілості підприємств продуктової роздрібної торгівлі, що дозволило виявити сильні та слабкі сторони їх цифрового розвитку. Запропоновано основні напрями диджиталізації бізнес-процесів ритейлу в контексті забезпечення стійкої конкурентоспроможності на сучасному ринку.

Завантаження

Опубліковано

28.05.2025

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати