Сирітство в Україні як суспільне явище: історико-політичні аспекти
DOI:
https://doi.org/10.34079/2226-2830-2024-14-38-87-99Ключові слова:
діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, небажані діти, політичний і соціальний розвиток, держава, orphans, children deprived of parental care, unwanted children, political and social development, stateАнотація
У статті досліджуються історичні ретроспективи проблеми сирітства в Україні. Описано стан даної проблеми в контексті соціально-політичних процесів в Україні, висвітлено тенденції подальшого розвитку даної проблеми, а також причини її виникнення та негативні наслідки цього сирітства для розвитку стабільного суспільства та соціальної держави. Результати дослідження сприяють багатоцільовому використанню для забезпечення стабільності соціально-політичного розвитку держави.
Посилання
Возняк, А., 2011. Соціалізація дітей сиріт як соціально-педагогічна проблема. Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія : Соціально-педагогічна, 16, с. 192-196. Доступно: <http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/Soc_Gum/Lst ud/ped/2010_21/VozniakAlla.pdf>
Державна служба статистики України, 2013. Захист дітей, які потребують особливої уваги суспільства. Статистичний бюллетень. Київ: ДП «Інформаційно-аналітичне агентство».
Жеплінська, М., 2017. Що ми знаємо про голодомори? Національний університет біоресурсів і природокористування України, [онлайн] 14 вересня. Доступно: 14 вересня <https://nubip.edu.ua/node/36303> [Дата звернення: 25 березня 2024].
Закон України Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей № 20/95-ВР, 1995. Верховна Рада України, [онлайн] Доступно: <https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/20/95-%D0%B2%D1%80> [Дата звернення 01 квітня 2024].
Леонов, С., 2002. Личностное самоопределение подростков в условиях детского дома. Детский дом, 1, с. 46-48.
Манохіна, І.В., 2011. Соціальний супровід як форма соціально-педагогічної роботи з дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування. Питання сучасної науки і освіти: VII Міжнародна науково-практична Інтернет-конференція. К.: ТК Меганом, Ч.2. с. 45-47.
Манохіна, І.В., 2012. Соціально-педагогічна робота з дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування. Дніпро: Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля.
Назарова, И.Б., 2001. Возможности и условия адаптации сирот. Социологические исследования, 4, с.70-77.
Нестор Літописець, б.д. Повість минулих літ. Бібліотека української літератури, [онлайн] Доступно: <https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=13465> [Дата звернення 1 квітня 2024].
Понуренко, А.Ю. 2018. Особливості соціалізації дітей в інтернатних закладах. Соціально-політичні студії: науковий альманах, 2, с.110-115. Доступно: <http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/24155>
Пушкар, В. А. 2007. Особливостірозвитку образу “Я” дітей-сиріт у навчальних закладах інтернатного типу. Кандидат наук. Дисертація. Інститут психології імені Г.С. Костюка АПН України. Київ.
Січкар, О., 2011. Проблема сирітства в українській літературі для дітей і про дітей кінця XIX-початку XX ст. Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства, 15, c.259-261.
Слюсар, Л.І., 2014. Сучасний стан проблеми соціального сирітства в Україні та шляхи її вирішення. Соц.-ек. проблеми сучас. періоду України, 5(109), с.468-477. Доступно: <http://ird.gov.ua/sep/sep20145(109)/sep20145(109)_468_SlyusarLI.pdf>
Сопівник, І.В., 2018. Цінності сім’ї та батьківства у структурі ціннісних орієнтацій молоді України та Польщі. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука» , 2(42), с.43.
Христенко, О.А. та Латул, Ю.Ю., 2017. Державне управління в сфері соціального захисту дітей-сиріт України в умовах Євроінтеграції. Інноваційна економіка, 9-10, с. 10-15. Доступно: <https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/295688.pdf>
Шугалова, І. 2020. Якими були міські сиротинці в роки Голодомору. Суспільне Запоріжжя, [онлайн] 28 листопада. Доступно: <https://suspilne.media/83543-sirotinci-u-roki-golodomoru-smertelnij-vimir/> [Дта звернення: 28 березня 2024].