Світова практика релігійого виховання у шкільних закладах

Authors

  • Тетяна Мирославівна Іванець кандидатка політичних наук, доцентка, завідувачка кафедри філософії та соціології, Маріупольський державний університет, м. Київ https://orcid.org/0000-0003-3248-5033
  • Богдан Романович Чекулаєв здобувач вищої освіти другого (магістерського) рівня, освітня програма «Врегулювання конфліктів та медіація», Маріупольський державний університет, м. Київ https://orcid.org/0009-0008-0214-1794

DOI:

https://doi.org/10.34079/2226-2830-2024-14-27-134-140

Keywords:

релігійне виховання, релігія, релігійне просвітництво, релігія у школі, релігійність, religious education, religion, religious enlightenment, religion at school, religiosity

Abstract

Статтю присвячено опису сучасного досвіду та практик, які використовуються у навчальних закладах різних країн щодо релігійного виховання дітей.

Практика релігійного виховання у сучасному світі є досить обговорюваним питанням, так як не всі люди відносять себе до якоюсь релігії та всі сприймають релігійність по різному. Тому важливість існування такого предмета у школах багатьма батьками, дослідниками та чиновниками ставиться під питання. А через різний ступінь впливу релігія в різних країнах, практики та закони про проведення релігійного виховання можуть значно відрізнятися залежно від регіону.

Складнощі в релігійному вихованні полягають у відмінності ступеня релігійності в сім'ях, через що релігійне виховання багатьма сприймається як те, що має проводитися вдома, але не повинно нав'язуватися під час уроків. Стереотипне мислення та часто негативний настрій батьків стає перешкодою для повноцінної організації релігійної освіти, метою якої, як оголошують багато держав, є не нав'язування релігії, а надання знань про релігію для формування уявлення про такий соціальний фоном у дітей. Тим не менш, формування цих навичок по-різному представляється в різних країнах.

Акцентовано, що суть релігійного просвітницта має лягати в інформуванні про саму сутність релігії як соціального явища, а програми з виховання повинні являти собою комплексні підходи до освіти школярів, у тому числі з майданчиком для критичного мислення та науковості.

Published

2024-06-24

Issue

Section

Статті