Управління бізнес-процесами підприємства
DOI:
https://doi.org/10.34079/2226-2822-2023-13-25-188-197Keywords:
процеси, бізнес-процеси, управління бізнес-процесами підприємства, етапи, модель, опис бізнес-процесів підприємства, processes, business processes, enterprise business process management, stages, model, description of enterprise business processesAbstract
Метою даної статті є виокремлення та характеристика основних етапів управління бізнес-процесами на підприємстві, визначення послідовності та складових механізму опису бізнес-процесів. Методика дослідження. Досягнення поставленої у статті мети здійснено за допомогою таких методів дослідження: логічного узагальнення та наукової абстракції, структурного аналізу, аналітичного методу. Результати. Управління бізнес-процесами є важливим елементом ефективного господарського управління на підприємствах будь-якої галузі. У сучасних умовах господарювання, коли ринок стає все більш конкурентним і швидкоплинним, забезпечення ефективності та якості бізнес-процесів є ключовим завданням для досягнення успіху. У статті виокремлено основні причини актуальності управління бізнес-процесами, запропоновано та описано шести етапну модель управління бізнес-процесами, окреслено складнощі з якими стикаються компанії при впровадженні та управлінні бізнес-процесами, узагальнено алгоритм опису бізнес-процесів підприємства, запропоновано модель механізму опису бізнес-процесів. Практична значущість результатів дослідження. Використання на практиці запропонованих теоретико-прикладних підходів дозволить підвищити рівень ефективності бізнес-процесів на підприємстві, удосконалити її процес управління бізнес-процесами на підприємстві.
References
Котковський, В. С., 2019. Економіка закладів ресторанного господарства: реінжиніринг бізнес-процесів : курс лекцій для студентів ступеня «магістр» . Кривий Ріг : [ДонНУЕТ]. [онлайн] Доступно: <http://elibrary.donnuet.edu.ua/1420/1/Kotkovsky_KL_2019_1.pdf> (дата звернення 18.05.2023)
Хаммер, М. та Чемпі, Дж., 1993. Реінжиніринг корпорації: маніфест бізнес-революції. Harper Business.
APQC, n.d. Official website [online] Available at: <https://www.apqc.org/>
Davenport, T. H., 1993. Process innovation: reengineering work through information technology. Harvard Business School Press.
Hammer, M. and Stanton, S., 1995. Beating the Risks of Reengineering. Fortune. May 15, 1995.
Hammer, M., 1996. Beyond Reengineering: How the process-centred organization is changing our work and our lives. London : Harper Collins Business.
Hammer, M. and Champy, J., 1993. Reengineering the corporation: a manifesto for business revolution. New York, NY : HarperBusiness.
Harmon, P., 2011. Haw to process create value. BPTrends [online], 2, р. 1–13. Available at: <https://www.bptrends.com/publicationfiles/02-01-11-ART-How%20do%20 Processes%20Create%20Value-Harmon-Final.pdf>
Johansson, H. J., McHugh, P., Pendlebury, A. J. and Wheeler, W. A., 1993. Business Process Reengineering: Break Point Strategies for Market Dominance. Chichester, New York : John Wiley & sons.