Просторова рефлексія міжнародних туристичних потоків
DOI:
https://doi.org/10.34079/2518-1394-2025-15-29-36-47Keywords:
Світова Організація Туризму ООН, зацікавлені сторони, туристичний продукт, світовий туристичний ринок, міжнародний туризм, надмірний туризм, глемпінг, туристична дестинація, сталий розвитокAbstract
У статті досліджено аспекти просторової організації економічного освоєння міжнародних туристичних потоків, проаналізовано актуальний стан світового туристичного ринку та вплив на нього пандемії COVID-19, відстежено сучасні світові тренди попиту на туристичні продукти також зафіксовані уподобання вітчизняних туристів в умовах війни та відповідь на їх зміну зацікавленими сторонами реалізації проектів туристичних дестинацій, встановлено чинники надмірного туризму та відстежено механізми, які йому запобігають. Встановлена дуальна роль інформаційних технологій (ІТ), які з одного боку протидіють надмірному туризму, а з іншого полегшують туристам доступ до дестинацій.
Зроблено висновок щодо поширення явища просторової поляризації надання туристичних послуг в ринкових країнах та виділено три її складові, а саме подорожчання нерухомості та її оренди, надмірний гамір (антропогенний тиск), «перехоплення» онлайн-туристичними агентствами (OTA) клієнтів закладів тимчасового поселення.