Діалогічний підхід у професійній підготовці правника
DOI:
https://doi.org/10.34079/2226-3047-2024-14-28-7-13Ключові слова:
діалог, діалогічний підхід, діалогічні технології, комунікативна компетентність, професійна підготовка, освітня модель, dialogue, dialogical approach, dialogical technologies, communicative competence, professional training, educational modelАнотація
У статті представлено обґрунтування цінності застосування діалогічного підходу у професійній підготовці, зокрема підготовці фахівців правничої сфери. Проаналізовано актуальність зміни педагогічної парадигми щодо взаємодії у освітньому процесі. Зазначено, що перегляд ролі діалогу у освітньому процесі обумовлений зміною поколінь, ціннісних орієнтирів, пошуком нових форм та методів комунікації, трансформацією свідомості у відповідь на виклики часу. Розкрито значущість навчального діалогу в освітньому процесі закладу вищої освіти, що полягає у формуванні комунікативної компетентності, спонуканні до взаємодії, пошуку оптимальних рішень, обміну думками.
Посилання
Бондаренко, Н. В., 2023 Традиційні методи навчання мови як ресурс діалогізації освітнього процесу . Методи компетентнісного навчання української мови : зб. матеріалів круглого столу. Педагогічна думка, м. Київ, Україна, С. 12-18. [oнлайн] Доступно: <https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/738078 (Дата звернення 13.12.2024 р.).
Васьківська. Г.О., Паламар С.П., Порядченко Л.А. 2019. Психолінгвістичні аспекти формування культури діалогічного спілкування. Psycholinguistics. 2019. No 26(2). С. 11–26.
Голота, Н. 2022. Діалогічні технології як складова практико зорієнтованої підготовки майбутніх педагогів, Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка, (37 (1), с. 47–53. DOI: 10.28925/2311-2409.2022.377
Збірка статей «5 років діалогу і 25 років медіації в Україні: від протистояння до порозуміння» [За заг. ред. І. Терещенко] - К.: ВАІТЕ, 2019. - 340 c.: [oнлайн] Доступно: < Збірка статей «5 років діалогу і 25 років медіації в Україні: від протистояння до порозуміння» | OSCE (Дата звернення 15.12.2024 р.)
Ігнат’єва, О. 2019. Аналіз сутності поняття «комунікаційна культура суспільства». Соціокультурні та політичні пріоритети української нації в умовах глобалізації / Тернопіль : ТНЕУ, 2019. С. 281.
Кисельова, Т. 2018 Розуміючи діалог: аналітичний звіт за результатами опитування учасників діалогів в Україні. – Київ: Центр досліджень медіації та діалогу. 2018
Михайлюк, І. 2014. Феномен діалогу: теоретичний аналіз традиційних і сучасних тенденцій дослідження. Проблеми сучасної психології. 2014. Вип.26. С.428-461. [oнлайн] Доступно: https://journals.uran.ua/index.php/2227-6246/article/view/158830/158093 (Дата звернення 10.12.2024 р.)
Нестеренко, Л. 2021. Діалог як інструмент комунікації в територіальних громадах. / Збірник наукових праць Актуальні проблеми держави і права. № 91 (2021). С. 135-141. [oнлайн] Доступно: < https://archer.chnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1341 (дата звернення: 10.12.2024).
Тамаркіна, О. 2017. Діалог як один із засобів вивчення іноземної мови // Педагогіка та психологія : сучасний стан розвитку наукових досліджень та перспектив : зб. наук. праць - Запоріжжя : КПУ, 2017. - С. 40-43. [oнлайн] Доступно: <http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/6108 (Дата звернення 13.12.2024 р.)
Тамаркіна, О. 2016. Застосування діалогових технологій в навчальному процесі // Проблеми лінгвістики й методики викладання мов у контексті входження України в Європейський простір : збірник матеріалів Всеукраїнської інтернет-конференції. – Умань : УНУС, 2016. – С. 97-99. [oнлайн] Доступно: <http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/3511 (Дата звернення 10.12.2024 р.)
Шашкова, Л., Злочевська М. 2011. Діалогічний вимір гуманітарного знання. Монографія. К.: Видавничий дім «Професіонал», 2011. 176 с.