Прецедентні феномени як репрезентанти американської самоідентичності у романі Стівена Кінга «Інститут»

Автор(и)

  • Андрій Вікторович Безруков доцент кафедри філології та перекладу, кандидат філологічних наук, доцент, Український державний університет науки і технологій https://orcid.org/0000-0001-5084-6969
  • Оксана Аурелівна Боговик доцент кафедри філології та перекладу, кандидат філологічних наук, Український державний університет науки і технологій https://orcid.org/0000-0003-4315-2154

DOI:

https://doi.org/10.34079/2226-3055-2022-15-26-27-28-38

Ключові слова:

самосвідомість, лінгвокультура, прецедентність, американська ідентичність, явище, ім’я, self-awareness, linguistic culture, precedence, American identity, phenomenon, name

Анотація

Явище прецедентності у художньому просторі постає лінгвоконцептологічним та лінгвокультурологічним конструктом і вміщує усю сукупність прецедентних феноменів: імена, події, висловлення, твори, ідеї тощо. Роль прецедентних феноменів у процесах ідентифікації і самоідентифікації національно-культурного виміру людини визначається тими емоційно-пізнавальними парадигмами, які притаманні певному світоглядному типу. Обраний джерелом прецедентних феноменів роман Стівена Кінга «Інститут» (King, 2019) вирізняється на тлі решти книг майстра горору і цікавий значною кількістю засобів увиразнення національної самосвідомості в американському культурному просторі. Експлікація прецедентних феноменів у романі уможливлює їх дескрипцію як специфічних когнітивних структур носіїв американської культури, заснованих на національно-історичному й соціокультурному досвіді американців, що і є елементом самоідентичності.

Посилання

Alba, R. D. and Nee, V. G., 2005. Remaking the American mainstream: Assimilation and contemporary immigration. Cambridge; London: Harvard UP.

Beahm, G., 1998. Stephen King from A to Z: An encyclopedia of his life and work. Kansas City: Andrews McMeel Publishing.

Bloom, A. D., Bellow, S. and Ferguson, A., 2012. The closing of the American mind. New York: Simon & Schuster.

Bohovyk, O. and Bezrukov, A., 2022. Representation of gender-specific vocabulary through sociocultural transformations of linguistic identity. Philological Review, 1, pp. 18–27. DOI: 10.31499/2415-8828.1.2022.257910.

Campbell, N. and Kean, A., 2012. American cultural studies: An introduction to American culture. London; New York: Routledge.

Citrin, J. and Sears, D. O., 2014. American identity and the politics of multiculturalism. New York: Cambridge UP.

Hogan, P., 2021. American literature and American identity: A cognitive cultural study from the Civil War to the twenty-first century. New York: Routledge.

Huntington, S. P., 2005. Who are we?: The challenges to America’s national identity. New York: Simon & Schuster.

King, S., 2019. The Institute. New York: Scribner.

Peterson, J., 2004. Linguistic identity and community in American literature. In: E. Finegan and J. R. Rickford (eds.). Language in the USA: Themes for the twenty-first century. Cambridge: CUP, pp. 430–444. DOI:10.1017/CBO9780511809880.025.

Wood, R. 2011. Stephen King: A literary companion. Jefferson, N.C.: Mcfarland & Co.

Завантаження

Опубліковано

30.12.2022

Номер

Розділ

Статті