Образ жінки в сучасній українській поезії (збірка Марії Маш “Сьогодні точно ні”)
DOI:
https://doi.org/10.34079/2226-3055-2022-15-26-27-39-45Ключові слова:
образ, почуття, жіночність, любов, самотність, самодостатність, ідеал, image, feelings, femininity, love, loneliness, self-sufficiency, idealАнотація
У статті розглядаються особливості образу жінки в дебютній збірці львів’янки Марії Маш «Сьогодні точно ні». У психологічній палітрі ліричної героїні цієї збірки вагоме місце посідають бажання гармонії, кохання, ідеалу. Було виявлено, що жінка у поезії авторки є глибоко жіночною і традиційною, романтичною, психологічно чутливою до нюансів почуттів. Хоча жінці з поезії Марії Маш відомі жаль і самотність (як нерозуміння з партнером), її внутрішній світ зосереджено довкола любові (щонайменше, 14 різновидів). Жінка з поезії М. Маш виявляє себе не лише як глибинно традиційна (у родинних взаєминах), а і як творча самодостатня особистість, що самотужки змінює світ на краще.
Посилання
Башкирова, О., 2018. Гендерні художні моделі сучасної української романістики. Київ. Київський університет імені Бориса Грінченка.
Гаврилюк, Н., 2022. Пташиним криком полечу. Буковинський журнал, 2(124).
Дячишин, Б., 2022. Поезія щирого і ніжного серця. Ословленого світу таїна: есеї про літературу. Львів: Растр-7.
Кузьмич, А., 2012. Образ жінки у поезії Ліни Костенко: людиноцентричний аспект. Вісник Львівського університету, 36.
Маш, М., 2021. Сьогодні точно ні. Київ. Саміт-Книга.
Откович К., 2010. Ілюзія свободи: образ жінки від традиціоналізму до модернізму. Київ: КАРБОН.
Павличко, С., 2002. Фемінізм. Київ: Видавництво Соломії Павличко «Основи», 2002.
Butler, J., 1990. Gender Trouble: Feminism and the subversion of Identity. New York: Routledge.
Collins, L., 2015. Contemporary Irish Women poets memory and estrangement. Liverpool: Liverpool university press.
Ika, M. and Aditya P., 2018, Representation of Woman Image in Anthology of Poetry «Poetry of Rahim» By the Woman Poet of Five Countries». The 1st International Seminar on Language, Literature and Education, KnE Social Sciences.
Yeh, M., 1991. New Images of Women in Modern Chinese Poetry: The Feminist Poetic of Xia Yu. Review of Japanese Culture and Society, 4, [Women's Self-Representation and Culture].