Кінокартини як візуалізація та інтерпретація літературного твору (на матеріалі робіт Венеційського кінофестивалю у 2024 році)

Автор(и)

  • Ганна Валеріївна Трифонова кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент, доцент кафедри романо-германської філології, Маріупольський державний університет https://orcid.org/0000-0003-0426-2836

DOI:

https://doi.org/10.34079/2226-3055-2024-17-31-25-37

Ключові слова:

література, кінематограф, інтерпретація, критичне мислення, наратив, literature, cinema, interpretation, critical thinking, narrative

Анотація

У статті проаналізовано взаємозв’язок між сучасною літературою та кіномистецтвом на матеріалі робіт, представлених на Венеційському кінофестивалі у 2024 р. Згідно з рейтингом 100 найпопулярніших кінокартин за версією IMDB (Internet movie database), більше 30% фільмів були створені на основі літературних творів, а серед 21 кінокартини, представлених у Венеції в 2024 р., 7 були зняті на базі літературних творів. Враховуючи високу популярність кінематографу в світі та в Італії зокрема, а також трансформацію каналів споживання інформації, за рахунок чого споживання літератури показує загальну динаміку скорочення, у статті виявлені механізми підвищення читацького інтересу за рахунок ресурсів кінематографу і проаналізовані літературні наративи, які, на думку кінокритиків, є найбільш актуальними для аудиторії та були успішно інтерпретовані в кіно. Кінематограф на сьогодні вважається дієвим інструментом переносу моделей соціальних норм і поведінки та впровадження нових трендів. На основі наративів, які були візуалізовані в кіно, був визначений віртуальний порядок денний та сенси, важливі для суспільства в найближчому майбутьному.

Завантаження

Опубліковано

27.12.2024

Номер

Розділ

Статті